Barnehagen vår

Litt informasjon om barnehagen

Litledalen barnehage er en privat barnehage som åpnet i august 1990. Barnehagen har 3 avdelinger, en utvidet småbarnsavdeling 0-3 år og to avdelinger for barn i alderen 3 - 5 år. Åpningstiden vår er 06.40 - 16.20 og vi har åpent alle virkedager unntatt 6 planleggingsdager.
Onsdag før påske, julaften og nyttårsaften holder vi stengt.

Dette året har vi 50 plasser i barnehagen vår og det er 51 barn som har plass i barnehagen. Og vi tilbyr bare 100% plasser!

Vi har betaling elleve måneder pr år og juli måned er betalingsfri. Vi følger maks prisen, og vi tar kr. 610,- pr måned i matpenger.

Vi serverer 2 brødmåltider og ett fruktmåltid m/knekkebrød pr dag. Frokost serveres frem til kl. 8.30 og de som skal spise må komme før kl. 8.10. ( for tiden serverer vi ikke frokost, de som vil spise frokost i barnehagen må ha med nisteboks.

Vi har også middag en gang pr. uke og av og til grøt eller suppe og varmt måltid er veldig populært både blant barna og personalet.

Fødselsdager blir feiret med fruktspyd eller fruktsalat m/ vaniljesaus, og dette er barna godt fornøyd med! Pga korona kan ikke barn være med å lage til mat så en periode fremover feires bursdager med is.

Vi har et veldig flott og naturlig uteområdet og med skogen som nærmeste nabo så ligger forholdene veldig godt til rette for mye bruk av kroppen og motorisk aktivitet. Vi benytter oss mye av skogen rundt barnehagen og har bl.a. en gapahuk og en varmehytte i gangavstand fra barnehagen vår.

For de som skal begynne på skolen har vi avslutnings tur og overnatting.
I år blir det tur og overnatting i KardemommeBy og det gleder vi oss veldig til. Vi har også egen grillfest for skolebarna og familien deres. Alt dette foregår i slutten av mai og første halvdel av juni.

Vi disponerer gymsalen på Søyland skole hver uke og dette tilbudet kan alle avdelingene benytte seg av. Vi har også tid i svømmehallen for 5-åringene og da går vi annenhver torsdag med Stjernegruppa på Kardemomme og Tommelise.

Barnehagen er også opptatt av barnas sikkerhet. Vi sjekker bl.a. uteområdet grundig flere ganger i uka og har årlig sikkerhetssjekk av uteområdet ( utføres av Lekeplasskontrollen ).

Alle barna er ulykkesforsikret så lenge de er tilknyttet barnehagen ( gjelder hele døgnet).